Cercador de museus i localitats

Museu del Joguet de Catalunya

La disfressa de Salvador Dalí

Salvador Dalí en una foto familiar disfressat de rica pagesa catalana. Museu del Joguet de Catalunya. Figueres.

En aquesta fotografia d’estudi, Salvador Dalí només tenia dos o tres anys. Hi apareix disfressat de pagesa catalana rica. Tot i que no se’n sap ben bé el motiu, era habitual que els nens es vestissin amb roba de nena.

El carnestoltes és el moment de disfressar-se, de fer veure que som algú altre. Sempre hi ha, però, unes disfresses típiques segons les èpoques, les modes i els temes d’actualitat. Des de principi fins a mitjan del segle XX, una d’aquestes indumentàries recurrents era la de pagès i pagesa.