Museu del Joguet de Catalunya

El pequeño prestidigitador, de Joan Brossa

El pequeño prestidigitador, caixa de màgia fabricada a Alemanya el 1930. Havia pertangut a Brossa de petit. Fotografia de MJC. Museu del Joguet de Catalunya. Figueres.

El poeta, dramaturg i artista plàstic català Joan Brossa (1919-1998) sempre sentí gran predilecció pel món del joguet i especial fascinació per la màgia, la prestidigitació, l’il·lusionisme i el transformisme. Potser això explica el seu vincle d’amistat i col·laboració amb el museu. Brossa donà al museu molts dels joguets que col·leccionà al llarg de la seva vida. En paraules seves: «La vida segueix el seu curs. Puja i baixa, ordena i desordena els esforços. De vegades és finestra, de vegades és mirall. Jocs, màgia, teatre, cine, poesia formen part d’aquesta il·lusió tan necessària que és l’art».