Cercador de museus i localitats

Museu del Joguet de Catalunya

Capítols «Jugar a l’aire lliure», «Viatjar» i «Animals»

Joguets de diferents mides, materials i formes però que tenen en comú el moviment i la roda. Fotografia de MJC.

Els joguets que es poden veure en aquesta sala, que inclou els capítols Jugar a l’aire lliure, Viatjar i Animals, són molt diferents uns dels altres, però podrien caracteritzar-se per fomentar el moviment. Un element comú en molts dels joguets que formen aquests tres capítols és la roda.

A la vitrina Jugar a l’aire lliure, hi trobem els anomenats articles d’esport: bicicletes, tricicles, patinets, cèrcols, cordes, patins, objectes per jugar a la platja, baldufes, bitlles, etc. Són joguets que fomenten l’activitat física i el gaudi, especialment a l’aire lliure.

A la vitrina Viatjar, el moviment el determina el fet que els joguets que en formen part són reproduccions de mitjans de transport de tot tipus, construïts amb materials diversos: trens elèctrics, cotxes de diferents característiques, carrosses de cavalls, avions, zepelins, motos, vaixells, tramvies, etc.

Finalment, a la vitrina Animals trobem joguets que semblen animals: oques, gats, cavalls, elefants, etc. La majoria d’aquests joguets són fets amb cartró o fusta pintada, tenen rodes per arrossegar-los o funcionen com un balancí. És interessant comparar aquestes peces amb el gos arrossegall de plàstic fabricat per AmbiToys a Amsterdam l’any 1995, el qual mou la cua i les orelles pel moviment resultant d’arrossegar-lo.

OBJECTES

<p>L&rsquo;alacantina Pay&aacute; va comercialitzar el Bugat I-970 des del 1930 fins a principis dels anys cinquanta. Fotografia de MJC. Museu del Joguet de Catalunya. Figueres.</p>

Bugat I-970
<p>Patins, amb base extensible, que havien pertangut a l&rsquo;escriptor Quim Monz&oacute;. Fotografia de Jordi Puig. Museu del Joguet de Catalunya. Figueres.</p>