Cercador de museus

Museu del Cau Ferrat

Retaule de la Mare de Déu, sant Joan Baptista i sant Pere Apòstol

<p>Atribu&iuml;t Guillem Ferrer, <em>Retaule de la Mare de D&eacute;u, sant Joan Baptista i sant Pere Ap&ograve;stol</em>, <em>c</em>.&nbsp;1390-1400, tremp, pa d&rsquo;or i fulls met&agrave;l&middot;lics sobre fusta de pi</p>

Atribuït Guillem Ferrer, Retaule de la Mare de Déu, sant Joan Baptista i sant Pere Apòstol, c. 1390-1400, tremp, pa d’or i fulls metàl·lics sobre fusta de pi

Aquest conjunt pictòric de tres carrers i predel·la està dedicat a la Mare de Déu, sant Joan Baptista i sant Pere, imatges que presideixen el compartiment central. Tres composicions dedicades a la vida del Baptista (el naixement, el baptisme de Crist i la seva mort vinculada a Herodes) i tres més a la vida del príncep dels apòstols  (la vocació de sant Pere, la resurrecció de Tabita i la seva crucifixió).

Aquest retaule forma part de les obres que defineixen el grup de Guillem Ferrer, i es pot datar a finals del segle XIV.