Cercador de museus

Museu del Cau Ferrat

La nena de la clavellina (Teresa Mirabent Planas)

<p>Santiago Rusi&ntilde;ol, <em>La nena de la clavellina (Teresa Mirabent Planas)</em>, 1893, Sitges, oli sobre tela</p>

Santiago Rusiñol, La nena de la clavellina (Teresa Mirabent Planas), 1893, Sitges, oli sobre tela

Des del primer moment, la llum sitgetana va enlluernar la retina de Rusiñol, com a tots els pintors de l’escola luminista.

La figura és la part essencial de l’obra, mentre que el pati és un tot que l’envolta, que ajuda a ressaltar la bellesa de la noia, que sembla que no s’adona de la presència del pintor. Els colors de l’obra són vius i lluminosos, i la noia olora embadalida la fragància d’una clavellina.

Aquest és un dels retrats més bells dels que Rusiñol va pintar al llarg de la seva vida, i tot i que es va exposar en tres ocasions, l’autor va decidir reservar-lo per a la seva col·lecció privada.