Cercador de museus i localitats

Museu de Mataró. Can Serra

Vil·la romana de Torre Llauder

Vil·la romana de Torre Llauder, al Clos Arqueològic. Fotografia de Ramon Manent. Museu de Mataró. Can Serra.

La vil·la romana de Torre Llauder es pot visitar al Clos Arqueològic del barri del Pla d’en Boet, on s’hi conserva la zona residencial (pars urbana) que data del segle III dC. Aquest sector s’organitzava, com era habitual a les cases romanes benestants, a partir d’un pati interior porxat que donava accés a les dependències nobles del propietari, decorades amb mosaics i pintures murals. També es conserva la zona de banys i dos peristils o patis.

La zona on es desenvolupaven les activitats productives de la vil·la (pars rustica) estava formada per camps de conreu, magatzems, dependències artesanals i hàbitats dels esclaus.