Cercador de museus

Museu de Mataró. Can Serra

Fragment de vas de vidre

<p>Fragment de vas amb la inscripci&oacute; <em>Petrus</em>. Foto: Museu de Matar&oacute;</p>

Fragment de vas amb la inscripció Petrus. Foto: Museu de Mataró

Fragment d’un vas de vidre, possiblement un calze, trobat l’any 2008 durant les excavacions de can Cruzate (Iluro). Presenta una escena gravada a l’exterior de la peça, on s’hi representa un personatge barbut flanquejat per dos símbols estelats i el nom PETRVS, fet que identifica el personatge amb l’apòstol Pere.

L’escena representada pot relacionar-se amb un tema iconogràfic característic de l’art cristià primerenc: la traditio legis, que siginica el lliurament de la llei. Mostra a Crist, representat com un efeb juvenil, generalment assegut en un tron, lliurant la nova llei a l’apòstol Pere, situat de peu a la seva esquerra.