Cercador de museus

Museu de Maricel

Retaule de la Mare de Déu

<p><em>Retaule de la Mare de D&eacute;u</em>, an&ograve;nim lleidat&agrave;, darrer quart del segle XIV, esgl&eacute;sia de la di&ograve;cesi de la Seu d&rsquo;Urgell, possiblement de la localitat de Tor&agrave; del Riubreg&oacute;s (Segarra, Lleida), Cat

Retaule de la Mare de Déu, anònim lleidatà, darrer quart del segle XIV, església de la diòcesi de la Seu d’Urgell, possiblement de la localitat de Torà del Riubregós (Segarra, Lleida), Cat

Aquest retaule consta de tres carrers. En el central hi ha la Mare de Déu asseguda amb dos àngels i el tradicional calvari que corona el conjunt, i als laterals s’inclouen sis passatges de la vida de Maria.

Així, la primera composició, emplaçada al carrer de l’esquerra de l’espectador, és l’anunciació de l’arcàngel Gabriel a Maria, i la següent, situada al carrer de la dreta, és la visitació de la Mare de Déu a la seva cosina Isabel. Ja dins del segon registre, però invertint la direcció de la lectura, observem el naixement d’una banda i l’epifania de l’altra.

Finalment, al darrer registre es narra la fugida a Egipte i la presentació de Jesús al temple.