Cercador de museus i localitats

Museu de Lleida: diocesà i comarcal

Les pintures murals de la Pia Almoina

Les pintures murals de la Pia Almoina, reflex de la caritat dels lleidatans a la baixa edat mitjana. Museu de Lleida: diocesà i comarcal. Lleida.

La Pia Almoina era la institució catedralícia dedicada a fer viable la virtut de la caritat i que, almenys des de 1277, va acollir de forma fixa un nombre de pobres, als quals es donava menjar, vestia o emparava, gràcies a les rendes de donacions pietoses. Al menjador hi feien cap cada dia tant els pobres ordinaris com un nombre divers de passavolants. Es tractava d’un grup humà molt heterogeni que mostrava la cara més fosca d’una societat emergent i activa.