Cercador de museus

Museu de les Terres de l'Ebre

Parc Arqueològic de la Carrova

<p>Vil&middot;la romana i torre de la Carrova, ubicada a la vall de l&rsquo;Ebre entre Amposta i Tortosa.</p>

Vil·la romana i torre de la Carrova, ubicada a la vall de l’Ebre entre Amposta i Tortosa.

Situat a la vora de l'eix de l'Ebre (C-12), el Parc Arqueològic de la Carrovapermet visitar, en un mateix espai, dos monuments rellevants de les Terres de l'Ebre.

D'una banda, les restes d'una important vil·la romana que va estar activa entre els segles i aC i v dC, exemple dels assentaments rurals d'època antiga al tram final de l'Ebre. La visita permet descobrir la zona de treball de l'establiment, especialitzada en la pesca.

De l'altra, una majestuosa torre de vigilància de l'Ebre que data del seglexiv i que va ser, fins al segle xix, una granja agrícola dels monjos cistercencs de Benifassa. Ha estat restaurada i habilitada per a la visita i, des del seu terrat, s'obté una magnífica panoràmica del riu i la seva vall.

ÀMBITS

<p><strong><span style="font-weight: 400;">La torre es va construir al segle XIV en un lloc estrat&egrave;gic</span></strong>.</p>
La Torre de la Carrova
<p><strong><span style="font-weight: 400;">Aquesta explotaci&oacute; agropecu&agrave;ria romana va ser localitzada als anys seixanta</span></strong>.</p>