Cercador de museus

Museu de les Terres de l'Ebre

Centre d'Interpretació de les Barraques del Delta

<p><strong><span style="font-weight: 400;">Aquest centre reflecteix l&rsquo;arquitectura tradicional i les condicions de vida al Delta.</span></strong></p>

Aquest centre reflecteix l’arquitectura tradicional i les condicions de vida al Delta.

El centre està dedicat a la història de les barraques. Permet fer un recorregut històric i cultural per aquesta arquitectura popular, singular i mil·lenària, que ha esdevingut un dels símbols d’aquest territori.

Aquestes construccions, bastides amb els materials que es trobaven a la zona, van ser durant segles l’habitatge dels pobladors de la plana deltaica. A través de maquetes, objectes originals, fotografies i audiovisuals, es dóna a conèixer aquest valuós patrimoni arquitectònic.

En una sala annexa de caràcter polivalent, es mostra una col·lecció d’aus del Delta i es projecta un audiovisual sobre les característiques i tècniques constructives de les barraques. A la part posterior de l’edifici, s’ha construït una reproducció d’una barraca a escala real, que permet il·lustrar com es vivia en aquests edificis.

ÀMBITS

<p><strong><span style="font-weight: 400;">Aquestes barraques, una construcci&oacute; popular, mil&middot;len&agrave;ria i singular, constitueixen un dels s&iacute;mbols del delta de l&rsquo;Ebre</span></strong>.</p>
Una exposició al voltant de les barraques del Delta

OBJECTES