Cercador de museus

Museu de la Vida Rural

Col·lecció Traité d’etnografia rural

<p><strong><span style="font-weight: 400;">La Sala Trait&eacute; mostra una col&middot;lecci&oacute; &uacute;nica d&rsquo;etnografia rural, amb un total de 84 escultures</span></strong>.</p>

La Sala Traité mostra una col·lecció única d’etnografia rural, amb un total de 84 escultures.

Les figures de Josep Traité i Compte són conjunts escultòrics de terra cuita, una forma d’art molt freqüent a Catalunya, que constitueixen un resum de tot el que mostra el museu: oficis, treballs domèstics, feines al camp, costums i festes tradicionals, la vida a la llar, etc. Un homenatge a l’esforç, la tenacitat, l’honradesa i la saviesa de la gent del camp.

La sala dedicada a aquest gran artista d’Olot mostra i conté l’esperit de la vida al medi natural al llarg d’un any, però també al llarg de la vida. Els petits grups escultòrics de Traité són capaços d’evocar moments que han quedat gravats en la memòria del país, però també molts altres que s’ha endut el vent de la història (el vent, ves per on, que l’artista va voler introduir en l’aire de les seves figures, sovint despentinades o decantades).

L’obra de Traité parteix no únicament de la severa explotació de les possibilitats del seu art, sinó també d’un talent enorme per focalitzar la mirada en els petits plecs i replecs d’una vida a pagès que, en les últimes dècades, ha canviat substancialment. Per això la Sala Traité constitueix, alhora, una aportació etnogràfica d’un valor incalculable.

OBJECTES

<p><strong><em><span style="font-weight: 400;">La matan&ccedil;a del porc</span></em><span style="font-weight: 400;">, Josep Trait&eacute;, 1987, escultura de terracota, 61 &times; 38 &times; 30,5 cm</span></strong>.</p>
La matança del porc
<p><strong><em><span style="font-weight: 400;">Fent tard a la missa del gall</span></em><span style="font-weight: 400;">, Josep Trait&eacute;, 1990, escultura de terracota, 34,5 &times; 21,5 &times; 27 cm.</span></strong></p>