Cercador de museus i localitats

Museu de la Mediterrània

Història del territori

La Mediterrània esdevé el Mare Nostrum, i tots els pobles que hi vivim compartim un mateix llegat cultural.

I, a poc a poc, anem sentint com als sons de la natura s’hi sumen els sons humans, i ens endinsem en l’espai expositiu de la història. La veu, el cos i la utilització quotidiana de diversos materials permeten la comunicació de les persones. La percussió de les pedres, el foc, les cançons, etc. manifesten la incorporació de la cultura en un entorn on abans només hi havia sons naturals.

En aquest espai descobrirem la història d’aquest territori, veurem les primeres troballes de l’època prehistòrica del jaciment del Cau del Duc i com eren les primeres cabanes d’època neolítica de la Fonollera, observarem les peces romanes del Camp de la Gruta i escoltarem els relats sobre com convivien en època medieval jueus, musulmans i cristians a Torroella.

El punt culminant d’aquest àmbit es troba al mòdul «Fills d’un mateix mar», on es pot comprovar que els homes i les dones d’avui som el resultat d’uns intercanvis culturals ininterromputs. Avui, paraules com moneda (fenicis), democràcia (grecs), urbanisme (romans) i brúixola (àrabs) resulten tan comunes que costa adonar-se que són la suma d’una sèrie de cultures. La diversitat cultural és riquesa i enriquiment, i cal tenir una actitud dialogant amb allò desconegut.

OBJECTES

Fills d’un mateix mar
<p>Pic del Montgr&iacute;. Museu de la Mediterr&agrave;nia.</p>
Pic del Montgrí