Cercador de museus

Museu de la Mediterrània

El territori i la història

<p>Vivim en un territori obert al mar en contacte amb pobles de la Mediterr&agrave;nia.</p>

Vivim en un territori obert al mar en contacte amb pobles de la Mediterrània.

En aquest segon àmbit del Museu de la Mediterrània podem veure els paisatges existents en el territori del Montgrí i del Baix Ter: les illes Medes, la plana, el riu, el massís del Montgrí... entesos com a elements que pertanyen al paisatge cultural mediterrani. Els sons del mar, del vent i del riu es corresponen amb elements vinculats a la natura.

Poc a poc anem sentint com als sons de la natura s’hi sumen els sons humans. La veu, el cos i la utilització quotidiana de diversos materials permeten la comunicació de les persones: la percussió de les pedres, el foc, les cançons… que manifesten la incorporació de la cultura en un entorn on abans només hi havia sons naturals.

El punt culminant d’aquest àmbit es troba en el mòdul fills d’un mateix mar, on es pot comprovar que els homes i les dones d’avui som el resultat d’uns intercanvis culturals ininterromputs. Avui paraules com moneda (fenicis), democràcia (grecs), urbanisme (romans) i brúixola (àrabs) són tan comunes que costa adonar-se que són la suma d’una sèrie de cultures. La diversitat cultural és riquesa i enriquiment. Cal tenir una actitud dialogant amb el desconegut.

OBJECTES

<p>Pic del Montgr&iacute;.</p>
Pic del Montgrí
<p>Capitell del Castell del Montgr&iacute;.</p>