Cercador de museus

Museu de la Garrotxa

El tèxtil i l’Escola de Dibuix d’Olot

<p>Espai dedicat al m&oacute;n del t&egrave;xtil.</p>

Espai dedicat al món del tèxtil.

El Museu inicia el seu discurs al final del segle XVIII, un moment en què el creixement de la població arreu de Catalunya implica un augment de terres cultivades, d’edificacions i d’oficis.

Els oficis tradicionals i l’aparició d’una primera industrialització porten a uns grans canvis a Olot i a la comarca. El món del tèxtil és una de les activitats més destacades a la Garrotxa. La llana, el cànem i el lli, fibres usades tradicionalment, són a poc a poc desplaçades pel cotó i cap al 1774, amb l’arribada del primer teler des de França, aviat el volum de producció adquireix gran importància, sobretot el de gorres i mitges.

Arriba també, procedent de l’Índia, una tècnica d’estampació anomenada d’indianes. Els estampats no van ésser mai quantitativament importants, però tot i això l’any 1782 l’ajuntament olotí va sol·licitar la creació d’una escola de dibuix per impulsar la formació dels estampadors. Fruit de les idees de la il·lustració i d’un moment de progrés econòmic al 1783 es va inaugurar una escola que de seguida va donar impuls a un ampli ventall d’activitats.

El primer director va ser Joan Carles Panyó, qui va coincidir a Olot amb Ramon Amadeu, destacat escultor barceloní que fugia de la guerra del Francès. Ambdós van decorar esglésies i cases particulars de la ciutat deixant un llegat encara avui visitable.

OBJECTES

<p>Sense t&iacute;tol (paisatge), Joan Carles Pany&oacute; i Figar&oacute;, 1802 i 1840. Oli sobre fusta.</p>
Sense títol (paisatge)
<p>Bou, Ramon Amadeu i Grau, 1809-1821. Terra cuita policromada.</p>