Cercador de museus

Museu de la Garrotxa

El noucentisme: Josep Clarà i Francesc Vayreda

<p>Espai dedicat a l&rsquo;escultor Josep Clar&agrave;.</p>

Espai dedicat a l’escultor Josep Clarà.

El període noucentista és un dels més determinants en l’inici del segle XX. Arquitectura, literatura i art es deixen seduir per l’estètica del rigor i l’harmonia propis de l’art clàssic grec.

L’escultor olotí Josep Clarà és l’exponent màxim del noucentisme a Catalunya. Format sota el mestratge de Josep Berga i Boix, va marxar ben aviat cap a França per continuar la formació. Després d’un breu pas pel modernisme, portat per la influència de Rodin, descobreix l’estaticisme, l’equilibri i la serenitat dels clàssics grecs, de la mà d’Arístides Maillol.

D’aquest període també cal destacar Francesc Vayreda, fill de Joaquim Vayreda. Francesc fuig de la influència paterna per trobar un llenguatge propi, que s’alimenta de l’impressionisme i es consolida en el noucentisme.

OBJECTES

<p>Plenitud, Josep Clar&agrave;, ca. 1936. Marbre. Dip&ograve;sit del Museu Nacional d&rsquo;Art de Catalunya, Barcelona.</p>
Plenitud