Cercador de museus

Museu de la Garrotxa

El modernisme: Miquel Blay i La càrrega de Ramon Casas

<p>La c&agrave;rrega, Ramon Casas, 1898-1903.</p>

La càrrega, Ramon Casas, 1898-1903.

El Museu com a institució ha atret importants donacions d’artistes i d’olotins que han permès formar una col·lecció única en molt aspectes.

Miquel Blay és l’escultor més destacat d’aquest període. Format a Olot i París, va desenvolupar una carrera enquadrada en el marc del modernisme i oscil·lant cap al naturalisme. Els detalls de les seves escultures permeten fruir del seu gran virtuosisme i expressivitat.

A principis de segle xx l’industrial olotí Manuel Malagrida va fer donació dels cartells guanyadors de dos concursos que ell mateix havia promogut a l’Argentina per anunciar la seva marca de tabac, Cigarrillos París. Aquest fons ens permet mostrar un conjunt de cartells modernistes originals del 1900 i 1901 amb artistes catalans tan destacats com Ramon Casas, Xavier Gosé i molts d’altres d’arreu d’Europa i l’Argentina.

Per il·lustrar aquest període modernista el Museu compta amb una peça cabdal de l’art català: La càrrega (1899-1903), de Ramon Casas. Pintura de grans dimensions i amb una forta càrrega dramàtica, ens recorda els moments de canvi del tombant de segle, així com les tensions socials lligades a la industrialització. D’aquest mateix període trobem l’artista olotí Josep Berga i Boada, escultor, dibuixant i pintor il·lustrat.

OBJECTES

<p>Eclosi&oacute;, Miquel Blay, 1905. Marbre.</p>
Eclosió
<p>La c&agrave;rrega, Ramon Casas, 1899-1903. Oli sobre tela. Dip&ograve;sit del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sof&iacute;a.</p>