Cercador de museus

Museu de l’Empordà

Sant Joan Evangelista a Patmos

<p>Sant Joan Evangelista a Patmos, atribu&iuml;t a Jos&eacute; de Ribera (X&agrave;tiva 1588 - N&agrave;pols 1656), no datat. Oli sobre tela. 170 x 137 cm.</p>

Sant Joan Evangelista a Patmos, atribuït a José de Ribera (Xàtiva 1588 - Nàpols 1656), no datat. Oli sobre tela. 170 x 137 cm.

Aquesta obra, atribuïda a Ribera, és l’exponent d’un barroc naturalista inspirat en el tenebrisme de l’obra de Caravaggio. La blancor lluent del pit, rostre i extremitats contrasta amb el negre de la túnica, els grisos dels fons de la composició i el vermelló del mantell. A la part inferior esquerra hi apareix, dins la foscor, l’àliga, símbol d’inspiració per al sant que ha rebut l’important repte d’escriure el llibre de l’Apocalipsi a l’illa de Patmos.