Cercador de museus

Museu de l’Art de la Pell

Tríptic de la Santa Faç

<p>Tr&iacute;ptic de guadamassil amb la Santa Fa&ccedil;, l&rsquo;oraci&oacute; a l&rsquo;hort i la crucifixi&oacute;, segles XVI-XVII, guadamassil, pell daurada, ferretejada i policromada, 49 &times; 68 &times; 5,5 cm, Espanya</p>

Tríptic de guadamassil amb la Santa Faç, l’oració a l’hort i la crucifixió, segles XVI-XVII, guadamassil, pell daurada, ferretejada i policromada, 49 × 68 × 5,5 cm, Espanya

Tríptic amb la Santa Faç al centre. A l’esquerra, l’escena correspon a l’oració a l’hort, que és descrita a l’Evangeli de Sant Lluc, on es diu explícitament que Crist resava agenollat. Al panell contrari, a la dreta, hi ha la crucifixió, amb la presència de la Mare de Déu i el deixeble Joan, mentre que als peus s’observa la calavera d’Adam.

Aquestes imatges eren freqüents en moltes llars i esglésies com a objectes de devoció popular. Repetien insistentment els mateixos temes entorn de la crucifixió, la Mare de Déu i alguns sants, com la Verònica, i la Santa Faç.