Cercador de museus i localitats

Museu de Guissona Eduard Camps i Cava

Pedestal de Marc Cecili Probus

Pedestal honorífic que la lliberta Tyche dedica al seu antic amo, Marc Cecili Probus (segles I-II dC). Museu de Guissona Eduard Camps i Cava.

Pedestal honorífic erigit per la lliberta Tyche en homenatge i agraïment al seu antic patró, Marc Cecili Probus: «M·CAECILIO M CAECILI ARGVTI F · GAL PROBO TYCHE DSFC» («A Marc Cecili Probus, fill de Marc Cecili Arguti, de la tribu Galèria. De part de Tyche lliberta, que ha fet aquest monument amb els seus propis diners»).

La conservació d’aquest pedestal es deu al fet que fou reutilitzat a l’edat mitjana com a peu d’altar de l’església de Guissona fins a finals del segle XVIII, en què fou emprat com a element decoratiu de la façana de la nova església.