Cercador de museus

Museu de Guissona Eduard Camps i Cava

Fragment d’àmfora Dressel 1A

<p>Fragment d&rsquo;&agrave;mfora vin&agrave;ria Dressel 1A que presenta al coll una marca consular pintada.</p>

Fragment d’àmfora vinària Dressel 1A que presenta al coll una marca consular pintada.

Fragment del coll d’una àmfora vinària de la forma Dressel 1A, de procedència italiana. Presenta una marca consular pintada, «Q.FAB […] COS», corresponent al cònsol Quint Fabi Màxim Al·lobrògic, del 121 aC. Aquest objecte fou trobat en l’interior d’un estrat arqueològic molt homogeni format per àmfores de vi i d’oli, la major part originàries de la península Itàlica, àmfores ibèriques de boca plana i ceràmiques campanianes i ibèriques pintades. Aquest estrat formaria part d’un conjunt de fosses relacionades amb els primers moments de la ciutat. La data consular situa la fundació de Iesso l’any 100 aC.