Cercador de museus

Museu de Granollers

Testa de Bacus jove (efeb)

<p>Testa de Bacus jove (efeb), c. segle II dC, pedra calc&agrave;ria i marbre, 15 &times; 10 cm. Foto Pere Cornellas, 2014</p>

Testa de Bacus jove (efeb), c. segle II dC, pedra calcària i marbre, 15 × 10 cm. Foto Pere Cornellas, 2014

Aquest cap del déu Bacus jove, datat de la primera meitat del segle II dC, fou trobat a finals d’octubre del 2005 a l’excavació del solar que havia ocupat l’antiga fàbrica de gel Solà del carrer de Barcelona de Granollers.

Bacus era el déu de la vinya, de l’orgia, de l’èxtasi, de la tragèdia i de la dansa, protector del teatre i amant de la pau. Era també el déu de la creativitat. Els seus atributs són fàcils de reconèixer: coronat amb heura i fulles de parra, agita amb la seva mà tirs (bastons plens de grops), símbol del cep.