Cercador de museus

Museu d'Història de Girona

Girona moderna, de l’obrador al baluard

<p>Panor&agrave;mica de la sala. Fotografia: Mart&iacute; Artalejo</p>

Panoràmica de la sala. Fotografia: Martí Artalejo

La Girona de l’època moderna va ser sempre una de les principals capitals del Principat de Catalunya, tot i que en el decurs d’aquest període va anar perdent importància relativa, almenys en termes de població. D’ençà de la segona meitat del segle XVII la ciutat va esdevenir, a més, una plaça forta estratègica, sobretot arran de les periòdiques guerres amb França. D’aquesta manera, la ciutat atrafegada del segle XVI, especialitzada en la producció de teixits de llana, va acabar convertida, a la segona meitat del segle XVIII, en una capital militar. De l’obrador al baluard, vet aquí la seqüència.

OBJECTES

<p>Escut imperial, segle XVIII, brodat. Mart&iacute; Artalejo</p>
Escut imperial
Escut imperial
<p>Retrat del bisbe Lorenzana, Manuel Tremulles Roig (Barcelona 1715-1791), 1790, oli sobre tela, 144 &times; 119 cm. Cedit per l&rsquo;Institut Jaume Vicens Vives de Girona</p>
Retrat del bisbe Lorenzana
Retrat del bisbe Lorenzana
<p>Verge del Roser, an&ograve;nim, finals del segle XVI, fusta policromada. Cedida en dip&ograve;sit per Anna i N&uacute;ria Boutin Ramon, filles de Miquel Boutin Moreno</p>
Verge del Roser
Verge del Roser
<p>Escultura de bronze l&rsquo;&Agrave;ngel de la Catedral, de Ramon Salvatella (s. XVIII). Fotografia: Mart&iacute; Artalejo.</p>
Àngel de la Catedral
Àngel de la Catedral
<p>Rellotge de la catedral, Joan Agust&iacute; i Juli&agrave; Juli&agrave;, segles XV - XVIII.</p>
Rellotge de la catedral
Rellotge de la catedral
<p>Retrat de Raimunda Nouvilas de Pag&egrave;s. Fotografia: Clara Oliveras.</p>
Raimunda Nouvilas de Pagès
Raimunda Nouvilas de Pagès
scroll to top icon