Cercador de museus

Museu d'Història de Girona

El cementiri o dessecador caputxí

<p>El cementiri o dessecador de l&rsquo;antic convent de Sant Antoni de frares caputxins, del segle XVIII. Fotografia de Kim Peravalsky.</p>

El cementiri o dessecador de l’antic convent de Sant Antoni de frares caputxins, del segle XVIII. Fotografia de Kim Peravalsky.

Es va construir l’any 1753 i és l’únic exemple sencer de Catalunya que es relaciona amb el convent Barberini, a Roma, i el de Palerm, a Sicília. Es troba a la planta baixa, que antigament era soterrani, i està vorejat per divuit nínxols verticals, amb els bancs foradats on, segons el ritual que l’orde va practicar des del segle XVI, els frares difunts hi eren col·locats asseguts fins que el cossos es dessecaven. Al cap de dos anys, les mòmies extretes eren vestides amb els hàbits religiosos i col·locades amb l’objectiu de ser  contemplades per a la reflexió i devoció. Segueix els cànons del concepte barroc de la mort, i convidava a la reflexió sobre l’assoliment de la vida eterna.