Cercador de museus i localitats

Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona

La Esfinge de Roscoff, J. Nogué Massó

La Esfinge de Roscoff, J. Nogué Massó, 1910. Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona.

Va ser realitzada l’any 1910 i originalment estava formada per tres parts, però en l’actualitat li manca la part lateral esquerra. Es tracta d’una panoràmica de l’escarpada costa de Bretanya amb un penya-segat conegut per l’estranya similitud de la seva morfologia natural amb la Gran Esfinx de Gizeh, una visió romàntica i intensament malenconiosa que Nogué va saber tractar amb un admirable encert, al traslladar al llenç l’atmosfera boirosa i l’irascible oceà d’aquest enclavament singular del litoral atlàntic francès.