Cercador de museus i localitats

Museu d’Art de Sabadell

Cartell de l’exposició «Art Nou català», Feliu Elias (1910)

Cartell de l’exposició «Art Nou català», Feliu Elias, 1910. Serigrafia, 83 × 61 cm. Museu d’Art de Sabadell.

L’exposició «Art Nou català», que es va celebrar a Sabadell el mes d’agost del 1915 dins dels actes de la Festa Major, és una de les fites de l’art modern català. En va ser el promotor el poeta Joaquim Folguera, figura que està al darrere de les empreses sabadellenques més importants del moment. Va comptar amb la complicitat d’Eugeni d’Ors, i va tenir també el suport del Centre Català, entitat de caire regionalista de la qual el seu pare, Manel Folguera, era un dels personatges més influents.

L’Exposició no va deixar indiferent ningú i va ser motiu de molta polèmica, sobretot per part dels membres de l’Acadèmia de Belles Arts de Sabadell i d’alguns pintors sabadellencs més oberts als nous corrents pictòrics que es van sentir exclosos de l’exposició de l’Art Nou. Els academicistes van organitzar una Exposició alternativa, oberta als artistes locals, com Joan Vila Cinca, Antoni Estruch o Rafael Durancamps.

AUDIOGUIA

15. L'exposició Art Nou Català de l'any 1915