Cercador de museus

Museu d'Art de Girona

Verge amb l’Infant i un àngel, 1509-1550

<p><em>Verge amb l&rsquo;Infant i un &agrave;ngel</em>, Jean Massys, segle XVI</p>

Verge amb l’Infant i un àngel, Jean Massys, segle XVI

Pintura realitzada molt probablement fora de Catalunya, atribuïda a Jean Massys per l’historiador Giorgio T. Faggin. Un recent estudi analític, dut a terme per la Universitat de Barcelona, ha permès identificar els materials constitutius de l’obra i la seva distribució. La comparació de la pintura amb obres atribuïdes a Massys reforça la hipòtesi de la seva autoria.

Jean Massys (Anvers, 1509-1575) pertany a un corrent artístic localitzat a Anvers a inicis del segle XVI, amb influències flamenques i trets típics del sud d’Europa (Itàlia) i de l’escola de Leonardo da Vinci.

Verge amb l’Infant i un àngel, Jean Massys, segle XVI, tremp, oli i fusta, 74 × 45 cm