Cercador de museus

Museu d'Art de Girona

Fragment de làpida paleocristiana, segle IV aC

<p>Fragment de l&agrave;pida paleocristiana, segle&nbsp;IV aC</p>

Fragment de làpida paleocristiana, segle IV aC

Aquest fragment de làpida funerària es va trobar a les ruïnes d’Empúries (Alt Empordà).

Empúries és el primer port de la costa catalana on van desembarcar els pobladors grecs (600 aC) i, quatre segles més tard, els romans.

Aquesta làpida és una mostra de l’art dels primers segles del cristianisme. La pedra té la inscripció «In Xto. Maxime ave vale». Màxim és el nom del difunt, i «ave vale», una salutació. La inscripció «in Xto» («En Crist») fa referència a la condició cristiana de l’enterrament, un dels primers de cristians a Empúries. El nom de Crist va acompanyat de les lletres alfa i omega.

Fragment de làpida paleocristiana, segle IV aC, marbre blanc, 36 × 31 × 7 cm, Empúries (Alt Empordà). Museu d’Art de Girona - Fons Bisbat de Girona