Cercador de museus

Museu d’Arqueologia de Catalunya - Girona

Nucli leval•loisià de quars

<p>Nucli leval&middot;loisi&agrave;, Can Planiol (Santa Coloma de Farners, la Selva), paleol&iacute;tic mitj&agrave;, 120000-40000 aC</p>

Nucli leval·loisià, Can Planiol (Santa Coloma de Farners, la Selva), paleolític mitjà, 120000-40000 aC

Durant el paleolític mitjà, es desenvolupen mètodes de talla que tenen com a objectiu aconseguir ascles amb formes més o menys estandarditzades. Per obtenir-les, es tallava un bloc de pedra seguint tota una sèrie de passes predeterminades i desenvolupant un mètode preconcebut. Finalment, aquestes ascles amb àmplies vores tallants s’utilitzaven directament o bé se’n preparava el tall per donar-hi una funció determinada. El nom de la tècnica prové del lloc on fou identificada: el jaciment francès de Levallois-Perret.