Cercador de museus

Museu d'Arqueologia de Catalunya - Girona

Gerra de ceràmica ibèrica pintada

<p>Gerra, parc residencial de Vilacolum, Torroella de Fluvi&agrave;, segles V-IV aC</p>

Gerra, parc residencial de Vilacolum, Torroella de Fluvià, segles V-IV aC

La ceràmica a torn ibèrica del nord-est peninsular es fabrica des de meitat del segle VI aC. Des del punt de vista tecnològic, formal i decoratiu, té relacions amb les produccions ibèriques pintades del llevant i del sud-est peninsulars del mateix període, i també amb les del Rosselló i del Llenguadoc occidental. Les decoracions més usuals són les línies i bandes paral·leles, els cercles concèntrics i les cabelleres. Un dels trets distintius dels indigets serà la substitució de la ceràmica ibèrica pintada per una altra decorada amb pintura blanca o indigets, que es va començar a fabricar a partir de la segona meitat del segle V aC fins al segle II aC.