Cercador de museus

Museu d’Arqueologia de Catalunya - Girona

Espasa La Tène i beina de ferro

<p>Espasa La T&egrave;ne i beina, ferro, Mas Castellar (Pont&oacute;s, Alt Empord&agrave;), segle II aC</p>

Espasa La Tène i beina, ferro, Mas Castellar (Pontós, Alt Empordà), segle II aC

L’espasa de tipus La Tène, pròpia del món celta, és la majoritària al nord-est peninsular en època ibèrica, mentre que la falcata, espasa que es considera típica del món ibèric, hi apareix de forma limitada. L’espasa La Tène s’hauria introduït a Catalunya com a mínim a finals del segle IV aC, i hi hauria perdurat fins que va ser substituïda per l’armament romà. Les espases recuperades als jaciments indígenes del nord-est català solen trobar-se perforades, fet que indica una amortització ritual d’aquestes armes, pròpies dels guerrers, quan aquests ja no les podien utilitzar, i a Ullastret s’han trobat associades a cranis humans.