Cercador de museus

Museu Comarcal de l’Urgell-Tàrrega

Tragèdia al call. Tàrrega 1348

<p>Sala &ldquo;Trag&egrave;dia al call. T&agrave;rrega 1348&rdquo; amb els ap&ograve;stols g&ograve;tics en primer terme.</p>

Sala “Tragèdia al call. Tàrrega 1348” amb els apòstols gòtics en primer terme.

L’exposició permanent ens explica la Tàrrega del segle XIV i ho fa a partir de peces provinents de les excavacions arqueològiques a les Roquetes i al carrer de la Font, així com de materials escultòrics provinents dels fons del museu. Les peces ens expliquen com, a finals de segle XIII i fins el primer terç de segle XIV, la petita vila sorgida al voltant del castell experimenta una gran puixança econòmica (representada pels apòstols, Marededéu i elements arquitectònics de diferents convents) i com les diferents crisis econòmiques a partir de 1333 van enrarint la convivència entre jueus i cristians, que esclatarà amb l’arribada de la Pesta Negra el 1348 i l’avalot que patí la comunitat jueva. Les excavacions al cementiri medieval jueu de les Roquetes han permès, a més de documentar diferents aspectes funeraris, documentar l’avalot de 1348. Aquest avalot, en què van morir segons les fonts vora 300 jueus, es documenta també al call, al jaciment del carrer de la Font.

OBJECTES

<p>Collaret d&rsquo;amulets de la fossa com&uacute; FS 163.</p>
Collaret d’amulets
<p>Capitell atribu&iuml;t a Ram&oacute;n de Bianya, amb una cronologia de segle XIII.</p>