Cercador de museus

Museu Comarcal de Cervera

La Casa Museu Duran i Sanpere

<p>El Sal&oacute; blau &eacute;s un dels espais m&eacute;s luxosos de la casa i on trobem el mobiliari i la decoraci&oacute; m&eacute;s rica. MCC. Foto: Jordi Balcells.</p>

El Saló blau és un dels espais més luxosos de la casa i on trobem el mobiliari i la decoració més rica. MCC. Foto: Jordi Balcells.

La Casa Duran i Sanpere de Cervera és un bon exemple de llar burgesa catalana de finals del segle XIX. Creuar el llindar, passejar per les sales, observar la distribució i gaudir dels objectes que la vesteixen dóna molta informació sobre l’època, especialment sobre la decoració d’interiors i la producció d’objectes de consum, però a més permet entendre aspectes de la vida quotidiana dels seus habitants. La casa és un document que trasllada al visitant a la Catalunya de fa més d’un segle i ofereix la possibilitat d’imaginar com es relacionaven els membres de la família entre ells i amb d’altres persones, així com intuir els valors i les maneres que regien les seves accions diàries.

Una passejada per les sales de rebre, amb els grans salons decorats per mostrar-se en societat, permeten entendre una nissaga, la dels Duran, fortament arrelada a la vida política i social de la ciutat. Els espais més íntims de la casa, com la capella particular, i els espais més funcionals, com el menjador, el despatx i la cuina, parlen de les relacions familiars i les formes de vida pròpies d’aquell moment i les seves transformacions al llarg dels anys en què la casa va estar habitada.

OBJECTES

<p>Una de les estances m&eacute;s lluminoses de la zona noble de la casa &eacute;s la que es coneix com Cambra Alegre. MCC. Foto: Jordi Balcells.</p>
La Cambra Alegre
<p>Escaparata del segle XVIII amb la imatge de sant Llu&iacute;s Gonzaga. MCC. Foto: Carles Aymerich / Ramon Maroto (CRBMC).</p>