Cercador de museus i localitats

Ecomuseu de les valls d'Àneu

Sopera de Gerri de la Sal

Sopera de Gerri de la Sal, testimoni de l’activitat artesanal desenvolupada fins a mitjans del segle XX. Ecomuseu de les valls d'Àneu.

A més de la vaixella fina o porcellana que es trobava a les cases bones, al Pallars i al Pirineu va existir fins a mitjan segle XX una important activitat artesanal dedicada a la producció de terrissa domèstica d’ús quotidià: plates, tupins, soperes, tasses...

Salàs de Pallars, Gerri de la Sal i Rialp van ser els tres nuclis terrissers més importants de la zona. Des de l’Ecomuseu s’han recuperat i reproduït algunes de les formes produïdes antigament en aquests centres.