Cercador de museus

Centre d'Interpretació del Ferrocarril

Móra la Nova

<p>El Centre d'Interpretaci&oacute; es troba situat a les antigues instal&middot;lacions ferrovi&agrave;ries de M&oacute;ra la Nova.</p>

El Centre d'Interpretació es troba situat a les antigues instal·lacions ferroviàries de Móra la Nova.

El Centre d’Interpretació forma part d’un ambiciós projecte de recuperació d’arqueologia industrial, que també inclou la posada en funcionament d’un tren turístic a vapor entre la Costa Daurada i les comarques de l’interior i la creació d’una escola professional d’oficis ferroviaris.

En l’actualitat es pot gaudir d’una visita guiada que inclou l’edifici de l’enclavament, amb un dels primers sistemes electromecànics de control d’estacions d’Europa; el pont giratori de 23 metres i les antigues cotxeres de carruatges, avui taller de restauració de vehicles. El recorregut finalitza a la nova cotxera del tren turístic, on s’hi restauren i conserven alguns exemplars de locomotores, automotors, cotxes i vagons, que ens mostren l’evolució del ferrocarril al llarg del temps. Entre aquests exemplars hi trobem la 241F-2238, l’únic exemplar que es conserva de locomotora de vapor de gran potència del dipòsit de Móra la Nova.

ÀMBITS

<p>La cotxera, amb m&eacute;s de 3.500 m<sup>2</sup>, &eacute;s un dels equipaments ferroviaris m&eacute;s grans en el seu g&egrave;nere.</p>
Cotxera del tren turístic
<p>Edifici de l'enclavament, restaurat i muse&iuml;tzat per voluntaris de l'entitat.</p>