Cercador de museus

CDR - Museu de la Pauma

Del margalló a la peça

<p>Grup escolar. Foto: Joan Maria Ventura. Fons Museu de la Pauma.</p>

Grup escolar. Foto: Joan Maria Ventura. Fons Museu de la Pauma.

L’exposició permanent està estructurada en dos àmbits temàtics ubicats en dos espais diferenciats, però units temàticament pels aspectes socials de l’activitat i per una llata o trena que comença a les escales i que fa de fil conductor.

El primer àmbit, ubicat a la planta baixa, mostra el procés que va de la planta (margalló) al teixit, i serveix d’acompanyament a les demostracions artesanals i al punt de venda.

S’explica com es feien les paumes, s’assecaven, s’embrinaven, s’escoellaven, com es feia la llata (trena) i els cordells, com es cosia, com es feien les anses i com es feien les vores. També s’explica la distribució geogràfica del margalló i d’altres oficis tradicionals que tenien el margalló com a matèria primera: granerers i pinzellers. Es poden tocar les paumes, els brins, els diferents tipus de llata i veure com s’elaboraven diversos tipus de peces.

Per a les visites concertades hi ha la possibilitat de veure una artesana treballant. També es poden comprar peces i encarregar-les.