Cercador de museus

CDR - Museu de la Pauma

Mas de Barberans

<p>Fa&ccedil;ana Centre de Desenvolupament Rural. Museu de la Pauma de Mas de Barberans. Foto: Santi Martorell.</p>

Façana Centre de Desenvolupament Rural. Museu de la Pauma de Mas de Barberans. Foto: Santi Martorell.

El Museu de la Pauma de Mas de Barberans es va inaugurar al maig del 2010. Té dues sales d’exposició permanent: una que explica el procés del treball de la pauma, des de la planta (margalló) a la peça acabada, i l’altra en què s’amplia l’àmbit territorial a tots els pobles del Parc Natural dels Ports per oferir informació sobre els aspectes socials de l’activitat.

Al museu es poden fer tallers amb pauma (margalló) i d’altres fibres i es poden veure exposicions de producció pròpia i cedides, així com demostracions artesanals. El primer cap de setmana d’agost es pot gaudir de les activitats de la Fira Monogràfica de les Fibres. També val la pena delectar-se contemplant l’audiovisualLa Bruixa Palmira.

Com a radial del centre es disposa del Racó de les Fibres Vegetals, un espai didàctic al voltant de les fibres vegetals que l’home ha utilitzat per a diferents usos: plantes tintòries, per a la cistelleria... sent el principal protagonista el margalló.

Tots els espais estan adaptats i els textos traduïts al castellà i anglès.

ÀMBITS

<p>Grup escolar. Foto: Joan Maria Ventura. Fons Museu de la Pauma.</p>
Del margalló a la peça
<p>S&agrave;ria.Fons Museu de la Pauma.</p>
El treball de la pauma als pobles del Parc Natural dels Ports
<p>Taller folrar una ampolla amb bova. Foto: Joan Maria Ventura. Fons Museu de la Pauma.</p>
Sala Taller
<p>La bruixa Palmira. Foto: Pep Cruells. Fons Museu de la Pauma.</p>
Audiovisual La Bruixa Palmira
<p>Viver de les fibres vegetals. Foto: Joan Maria Ventura. Fons Museu de la Pauma.</p>
Racó de les fibres vegetals.

INFORMACIÓ

ADREÇA