Cercador de museus

Biblioteca Museu Víctor Balaguer

La sagrada família amb santa Anna i sant Joan

<p><em>La Sagrada Fam&iacute;lia amb santa Anna i sant Joan</em>, Dom&iacute;nikos Theotok&oacute;poulos, dit el Greco, 1595-1600, oli sobre tela, 107 &times; 69cm</p>

La Sagrada Família amb santa Anna i sant Joan, Domínikos Theotokópoulos, dit el Greco, 1595-1600, oli sobre tela, 107 × 69cm

El Greco (Càndia, Creta, 1541 - Toledo, 1614) és una figura cabdal del Renaixement espanyol tardà. D’origen cretenc, es va formar a través dels mestres venecians i romans del segle XVI, com Ticià o Correggio.

La temàtica religiosa i l’escena de la Sagrada Família fou un tema habitual en la seva producció al tombant del 1600. Té un estil marcat per un fort expressionisme, l’ús de cànons allargassats i colors poc reals, més aviat onírics.

Aquesta singularitat, conseqüència de la unió de la tradició occidental amb l’oriental, va despertar segles després l’interès d’artistes com Santiago Rusiñol i els surrealistes.